معاينه آسانتر روده بزرگ با ربات نيمه خودکار ساخت محققان ايراني
 
فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 

نوعي ربات نيمه خودکار در مقياس آزمايشگاهي براي معاينه آسانتر روده بزرگ در دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير ساخته شد.

 

به گزارش سرويس فناوري ايسنا، نسيم نادري، پژوهشگر طرح ربات نيمه خودكار با اشاره به روش كنوني مشاهده بافت داخلي روده بزرگ گفت: اين كار با استفاده از لوله‌هاي قابل انعطافي انجام مي‌شود كه در آن به علت نياز به اعمال نيرو از خارج بدن براي حرکت در مسير روده، معاينه با ناراحتي و درد براي بيمار همراه است.

 

وي افزود: در اين طرح از آنجا که منبع حرکت ربات از داخل آن تامين شده است و نيازي به فشار از بيرون نيست، از طرف ديگر سر ربات در سه جهت حرکت مي کند، عبور آن از پيچ‌هاي روده به آساني انجام مي‌شود و کاربردي شدن آن نويد کاهش ناراحتي و درد براي بيمار را مي‌دهد.

 

پژوهشگر اين طرح از امكان ساخت ربات در اندازه كوچكتر خبر داد و گفت: در صورت تامين بودجه مي‌توانيم نمونه‌هاي کوچکتر و کاربردي ربات را هم طراحي و توليد کنيم.

 

وي افزود: معاينه روده در بررسي برخي علائم اوليه سرطان و هر مساله غيرطبيعي مانند التهاب، زخم، خونريزي يا پليپ انجام مي‌شود.

 

اين دستگاه در قالب پژوهش رساله كارشناسي ارشد مهندسي پزشكي نسيم نادري و با راهنمايي پروفسور نجاريان طراحي و ساخته شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 42
بازدید هفته : 443
بازدید ماه : 437
بازدید کل : 63137
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1